1 marca – Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy „Wyklętych” – jest zawsze w naszej szkole dniem szczególnym. W tym dniu chcemy uczcić bohaterów Podziemia, czyniąc to na różne sposoby. Po pierwsze winniśmy im naszą pamięć.
Jakie były ich ideały? Co motywowało ich do kontynuowania walki o demokratyczną powojenną Polskę? Jaki był los rodzin „Wyklętych”? Jak rodziny żołnierzy radziły sobie z nieustającą propagandą komunistyczną, która ich ojców nazywała bandytami? Okazuje się, że poza pewnymi faktami historycznymi, wiemy jeszcze mało. Czy słyszeliśmy o działalności tak zwanej konspiracji młodzieżowej przełomu lat 40 i 50. XX wieku? Czy mamy świadomość, że tzw. Podziemie tworzyli ludzie nie tylko nurtu poakowskiego, ale też nurtu narodowego czy ludowego? Po dzisiejszym dniu jesteśmy już tego świadomi. Pomogły nam w tym nie tylko lekcje wychowawcze, nie tylko zasoby wystawy historycznej „Żołnierze Wyklęci. Podziemie niepodległościowe 1944–1963”, opracowanej przez Oddziałowe Biuro Edukacji Narodowej Instytutu Pamięci Narodowej w Krakowie, ale przede wszystkim niezwykła lekcja historii, przygotowana przez panią Magdalenę Kosno i pana Mariusza Grewendę. Uczniowie, obok wielu różnych aktywności, pracowali w grupach na materiałach źródłowych, opracowywali pośmiertny życiorys majora Łukasza Cieplińskiego oraz wzięli udział w quizie dotyczącym omawianej tematyki.